بررسی آج لاستیک‌ها

بررسی منظم آجی که سطح لاستیک ها را پوشانده است می تواند در تشخیص مشکلات بالقوه کمک کند. لاستیک هایتان را حداقل ماهی یکبار، قبل و بعد از مسافرت های طولانی چک کنید.

مواردی که باید به آنها توجه شود:

  • خط سایش تایر: این خط تنها زمانی قابل مشاهده است که آج لاستیک شما ساییده شده باشد. اگر می توانید آن را ببینید، لاستیک های شما باید تعویض شوند. اگر از مکان آن مطمئن نیستید نشانه ای با عنوان TWI روی دیوار تایر وجود دارد که نشان می دهد به کجا نگاه کنید.
  • چیزی در آج قرار دارد: اغلب اوقات اجسام در آج تایر گیر می کنند. بیشتر مواقع خارج کردن آنها آسان است، اما اگر متوجه شدید چیزی مانند میخ در لاستیک فرو رفته است ، بگذارید در همان جا بماند تا زمانی که به تعمیرگاه مراجعه کنید. در غیر این صورت احتمالا در انتها با یک لاستیک پنچر روبرو خواهید شد.
  • لاستیک ها در طرف خارجی دچار ساییدگی شده اند: اگر لبه های دو طرف دچار ساییدگی شده است احتمالا باید لاستیک را باد کنید یا به دنبال نشتی در آن باشید. باد لاستیک ها به طور طبیعی خارج می شود، اما رانندگی با لاستیک های کم باد سوخت بیشتری مصرف می کند و شما را در خطر بالاتری برای تصادف قرار می دهد. اگر متوجه شدید که تنها لاستیک های جلویی ساییده شده اند ممکن است به این دلیل باشد که در پیچ ها به سرعت می پیچید. به یاد داشته باشید که به طور منظم فشار باد لاستیک ها را بررسی کنید.
  • لاستیک ها در مرکز ساییده می شوند: اگر مرکز لاستیک ها بیشتر از لبه های خارجی ساییده شده باشند ممکن است لاستیک خود را بیش از حد باد کرده باشید، که می تواند خطر ترکیدن لاستیک را زیاد کند. یک فشار سنج بگیرید و باد لاستیک را تا زمانی که به سطح فشار توصیه شده برسد، کم کنید.
  • سایش غیر یکنواخت در یکی از لاستیک ها: ممکن است الگوی سایش روی آج نشان دهنده مشکل در جای دیگری باشد. در صورت مشاهده سایش غیریکنواخت یا نقاط ساییده شده، ممکن است نیاز باشد که چرخ هایتان را بالانس کنید. گاهی اوقات لکه های ساییدگی نشان دهنده این است که کمک فنر ها آسیب دیده اند.
  • سایش غیریکنواخت در همه لاستیک ها: لاستیک های شما به یک اندازه ساییده نمی شوند. جلوی خودروی شما موتور را حمل می کند و بیشتر هدایت را بر عهده دارد پس لاستیک های محور جلویی با سرعت بیشتری ساییده می شوند. در صورتی که مشاهده کردید که بیش از حد طبیعی ساییده شده است باید فنربندیتان را بررسی کنید. اگر ساییدگی در یک طرف خودرو بیش تر از سمت دیگر آن باشد، این امکان وجود دارد که محور شما تنظیم نباشد و نیاز به بالانس شدن دارد.
  • پله کردن لاستیک: در صورتی که متوجه شدید که ظاهر لاستیک هایتان در لبه ها دندانه دندانه یا پر مانند شده است. دلیل احتمالی ایجاد آن، سایش نامنظم لاستیک بر روی سطح جاده است. در این صورت محورها نیاز به بازبینی دارد.
خواندن 3374 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 22 تیر 1398 09:41

اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار، پلاک ۳۶
 
تلفن تماس: ۸۸۱۹۸۱۳۳-۰۲۱
 
ایمیل:
 
ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۷ - پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳