لاستیک های فصلی

لاستیک های تمام فصل

اگر در زمستان بارش برف کمی دارید و دما به ندرت پایین تر از یخ زدگی می آید، ممکن است بخواهید لاستیک های تمام فصل را مدنظر قرار دهید.

چرا لاستیک های تمام فصل:

  • زمستان های معتدل: اگر دمای محلی که شما در آن زندگی می کنید کمتر از ۵- درجه سانتی گراد نمی شود (در صورت پایین تر رفتن دما شما باید لاستیک های زمستانی بخرید).
  • تنها یک مجموعه: اگر می خواهید همان مجموعه لاستیکی را استفاده کنید که در تمام سال از آن استفاده می کنید.
  • محدودیت فضا: اگر قادر به نگهداری و جای دادن مناسب مجموعه دومی از لاستیک ها نیستید.

برای همه فصل ها آماده باشید

با کمی آینده نگری می توانید برای هرگونه احتمالی آماده بمانید.

در همه موقعیت ها

پیش از هر سفر طولانی، چند دقیقه از وقت خود را به بررسی ظاهر و فشار باد لاستیک هایتان اختصاص دهید (حداقل ارتفاع لازم آج لاستیک ۶.۱ میلی متر است).

همچنین توصیه می شود در کنار چک کردن لاستیک ها، برای ایمنی خود همیشه یک بسته لوازم ضروری در خودرویتان داشته باشید. این بسته اغلب شامل وسایلی مانند جلیقه شبرنگ، کابل رابط باتری ماشین و ملزومات اصلی کمک های اولیه می شود. اقلام روزانه مانند آب، یک پتو، شارژر تلفن همراه و دستمال توالت نیز سودمند هستند.

در بعضی کشورها همراه داشتن بعضی وسایل مانند جعبه کمک های اولیه و مثلث هشدار توسط قانون ضروری اعلام شده است، پس پیش از سفر همیشه از وجود آن ها در خودرویتان اطمینان حاصل کنید.

در تابستان

لاستیک ها

اگر از لاستیک های زمستانی استفاده می کنید، هنگامی که دما به طور عادی از ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر می رود زمان تعویض آنها به لاستیک های تابستانی فرا رسیده است. شما خواهید دید که خودرویتان در فصل های گرم با لاستیک های تابستانی عملکرد بهتری دارد.

مایعات

بررسی مایعات به آسانی فراموش می شود، اما نگه داشتن همیشگی همه مایعات در وضعیت خوب حیاتی است. به طور منظم روغن خود را بررسی کنید، مطمئن شوید به اندازه کافی مایع شستشوی شیشه دارید همچنین روغن ترمز یا خنک کننده را فراموش نکنید.

باد لاستیک

واقعیتی کمتر شناخته شده: لاستیک های شما در تابستان نسبت به زمستان با سرعت دو برابر فشار خود را از دست می دهند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فشار لاستیک ها را به صورت منظم بررسی می کنید. لاستیک های کم باد مصرف سوخت شما را بالا می برند.

باتری

در ماه های تابستان به باتری شما فشار بیشتری می‌ آید، پس اگر باتریتان چند ساله است در نظر داشته باشید که یک متخصص آن را بررسی کند.

خواندن 6940 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 31 تیر 1397 11:07

اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار، پلاک ۳۶
 
تلفن تماس: ۸۸۱۹۸۱۳۳-۰۲۱
 
ایمیل:
 
ساعات کاری:  شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۷ - پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳